Bahia Bustamante - El Calafate

27 december 2017 - El Calafate, Argentinië

Zo jongens, de feestdagen zitten er weer op. Hoop dat iedereen het zonder kleerscheuren,  uitgebrande keukens en voedselvergiftiging heeft overleefd. Mijn kerstdagen waren iig super. Op kerstavond aangekomen in El Calafate werden we uitgenodigd voor een privefeestje niet ver van het hostel waar een bandje speelde en tussendoor een dj draaide. Aangezien ik zelf 3.5 week met weinig drank in aanraking was gekomen, was het misschien niet het beste idee om verschillende soorten wijn, bier en 2 soorten whiskey door elkaar te drinken en hebben ze me tegen zonsopkomst naar huis moeten dragen. Ook 1e kerstdag was top, we hadden wat kadootjes voor elkaar gekocht en hebben 's avonds een asado gedaan (de bekende Argentijnse Bbq). Met als afsluiter gisteren het bezoeken van de gletsjer Perito Moreno (waarvan ik voor jullie een mooi filmpje heb gemaakt :-)) want 2e kerstdag kennen ze hier niet.

Maar even terug naar de 3.5 weken daarvoor. Waarvan ik het nog steeds lastig vind om uit te leggen hoe die zijn geweest. Ik denk dat het het dichtst in de buurt komt aan meedoen met Expeditie Robinson. Je hebt alles, maar toch ook niks. Het is tot nu toe de mooiste plek waar ik geweest ben maar ook de eenzaamste. Er is van alles moois te zien maar ook niks te doen. Echter denk ik er wel met heel veel plezier aan terug, vooral omdat ik daar de meest speciale Argentijnse dame, Mariana, heb ontmoet waarmee ik erg heb gelachen en die me met van alles heeft geholpen. Want op zo'n plek staat en valt alles met de mensen die je om je heen hebt. Ik wist niet dat ik zo'n moeite zou hebben met het leven in afzondering. Het niet tot je beschikking hebben van een normale douche, toilet (werkte alleen s avonds als de elektriciteit aanwezig was), geen internet en het belangrijkste, geen winkels waardoor je dus afhankelijk bent van andere mensen. En nu ik dit type realiseer ik me dat het afhankelijk zijn voor mij waarschijnlijk het grootste probleem is geweest. Al met al wel weer een mooi avontuur waarbij je je weer wat meer bewust bent van de dingen die je normaal voor lief neemt en ben ik me bewust dankbaar voor alles wat ik heb, wat denk ik een hele mooie kerstgedachte is.

Het is heel fijn om hier weer de bekende gezichten vanuit Buenos Aires te zien en vandaag gaan we kijken of we nog een tijdje samen verder gaan reizen.

Mocht ik niks meer posten voor oud en nieuw,  iedereen de beste wensen en een gelukkig en gezond 2018 gewenst!!!!! Xx

1. Karla Zonneveld:
    27 december 2017
    Lieve schat ook alvast de beste wensen voor 2018!!
    Nog lekker genieten daar!! Maar dat zit wel goed zo te lezen 😄

Dikke x van ons
  2. Bianca:
    27 december 2017
    Geweldig kado zeg... super filmpje ... fijn om je weer te horen en te lezen....
    Lekker genieten ... en voor jou ook een super oud en nieuw
  3. Allison:
    27 december 2017
    Prachtige fotos weer en leuk filmpje😍
    Jij ook de beste wensen voor 2018
    Groetjes van Ons xx
  4. Francis Guis:
    27 december 2017
    Leuk zeg jij krijg wel heel veel kadootjes geniet van de laatste dagen van het jaar en alvast een super nieuwjaar daar geweldig filmpje en foto's ik heb er van genoten tot snel xx
  5. Silvia Dingemanse:
    27 december 2017
    Mooie foto's en belevenissen weer. Van rijkdom naar primitief leven. Mooi om mee te maken en voor ons mee te lezen. Alvast een goed uiteinde en een gezond, gelukkig en veilig😉 2018💕💞
  6. Henk:
    27 december 2017
    Linda leuk om te horen dat je de eenzaamheid hebt overleefd toch een leerzaam en spannend Avontuur geweest
    Nu weer terug naar de werkelijkheid met oude bekenden en nieuwe avonturen je begint al beetje een linda dessing te worden
    Nog veel plezier en een fijn uiteinde😘😘😘
  7. Mo:
    Liefs ⭐️
  8. Gemma:
    28 december 2017
    zeker t mooiste kerstfilmpje die ik ,< van de vele >heb gekregen.
    en de opmerking van Henk is hilarisch dus voortaan noemen we jou
    Lin Dessing.
    een spetterend uiteinde en een fijn en gezond 2018
  9. Nina:
    28 december 2017
    Wat een mooie reis en avonturen maak je mee.
    Alvast een gezond, liefdevol en gelukkig 2018 toegewenst 😘❤️🍾
  10. Tineke:
    Hallo linda
    Wat een schitterend kerst kado en zo onnatuurlijk mooi groen en grote ijsschotsen jij heb ook een heerlijke kerstmaaltijd gehad hier gourmetten we en jij gaat gewoon bbq heel veel.plezier verder en een goed 2018 met nog veel meer reis plezier.
    Xx
  11. Yvonne Suyker van Krugten:
    28 december 2017
    Goed te lezen dat je het naar je zin hebt Linda, vind het heel stoer allemaal zo in je eentje. Doe voorzichtig en ik kijk uit naar je volgende bog!
  12. Sabrina van den Hurk:
    29 december 2017
    Leuk om weer van je te lezen en zien lin! De allerbeste wensen alvast mop! En geniet! Xxx
  13. Aad kalkman:
    31 december 2017
    geweldig hoor lin dat allemaal zo mee te maken. erg dapper en avontuurlijk.
    een super 2018 en heel veel plezier verder nog daar
  14. Rob Oostra:
    2 januari 2018
    Mooie verhalen, fijn dat je het daar leuk hebt.
    Jij ook alle goeds voor 2018